tirsdag 4. mars 2008

Melsom VGS - Vi Gleder Sivilarbeidere

I dag er jeg ikke på biblioteket.

I dag er jeg the Master of the Phone and Head Administrator of the Communication-Infrastructure and Acquisation of Registrated Professional People.

Med andre, kjedelige ord er jeg kontordame*.

Men det er ikke kjedelig! Det er hyggelig! Jeg skal bli kontordame når jeg blir stor.
Nei, men hyggelig er det, altså.

Som nybegynner er det litt vanskelig. Jeg må ta telefonen, sette over til A, for så å sette over til B som vil snakke med C og D samtidig, men så blir A sur og vil heller snakke med mamma, så jeg setter over til henne, men jeg glemmer at B, C og D fortsatt hører på, så A blir jo kjempeflau.

Da kommer psykologi-biten inn i bildet óg - jeg må trøste A.

Å være kontordame er altså ingen lek.
Jeg er sikker på at når kontordama på Greveskogen kommer på jobb, så kommer hun inn gjennom taket akkurat som Ethan Hunt i "Mission Impossible". For hun er tøff.
Eller som Trinity på motorsykkel i "The Matrix - Revolutions"**. For hun er veldig tøff.

Nevn gjerne andre berømte entréer som Greveskogen-kontordama kan være inspirert av, hvis dere kommer på noen. Men husk da å øke tøffhetsgraden som kommer etterpå.
Eksempler:
Eller som Terminator, når han blir sendt tilbake i tid, naken. For hun er sjenerende tøff.

Eller som Ganon, når han reiser seg fra ruinene av slottet sitt når alle tror at Ganondorf egentlig er dau. For hun er helt sinnsykt tøff.

Eller som Andreas Bjarøy, når han kommer i helikopter til Ballet i 10. klasse. For hun er... nei.

Eller som Kramer, når han smeller inn i leiligheten til Seinfeldt. For hun er umenneskelig tøff.

Eller som Arne Gravir, når han stormer gjennom gangen. For hun er græla tøff.***

Eller som James Bond, når han hopper strikk ned til generator-bygningen ved demningen i "Goldeneye". For hun er stjerne-tøff.

Eller som Den Menneskelige Kanonkule i "Tick", når han skal fra A til B. For hun er kanontøff.

Eller som Evil Knievel, når han hopper over flere biler enn Cato Zahl Pedersen har millimeter mellom tenna. For hun er stuntmanntøff.

Eller som Al Gore, når han flyr 8 000 km alene i jetflyet sitt for å holde en konferanse om global oppvarming. For hun er dobbeltmoralsk tøff.

Eller som julenissen, når han flyr helt sinnsykt fort og kommer inn gjennom pipa. For hun er høytidelig tøff.

Eller som The Underminer, når han i slutten av "The Incredibles" kommer opp av jorda. For hun er grense- og asfaltsprengende tøff.

Jeg tenker forresten på hun som er ganske lav. Jeg husker ikke hva hun heter, men hun er lavest av dem. Også bør hun tituleres i bestemt form.
Hun er ikke ei kontordame.
Hun er kontordama.

Hvis kontordama på Presterød ser på kontordama på Greveskogen, så blir det for henne som å se rett på sola.

Og med det sier vi takk for i dag, og vi fortsetter til samme tid i morgen med Kontordamestunden, her på tankespot.blogspot.com!


*Kontordame er ikke et kjedelig ord, og jeg mener ikke å si at norsk er kjedeligere enn engelsk, men det var tøft å bruke så mange ord for å forklare det.
**Hun hadde åpna vinduet først da, for hun er praktisk anlagt. Veldig praktisk anlagt.
***Hmm, jeg hadde trodd at "umenneskelig" kom etter "græla", men så feil kan man ta.

3 kommentarer:

Marit sa...

Tror ikke det er mange blogger jeg sitter og ler høyt av. Veldig bra!

Og, kontordama på Greveskogen, er det "Kan Hans Hansen komme til kontoré" dama?

Thomas sa...

Wow, så tøft at du lo høyt!
Takk for det!

Jeg veit ikke om det er hun som sier sånt, for jeg tror jeg fulgte dårlig med på speakeren. Men hun er flink til å kopiere. I den grad man trenger skillz til det..

Anonym sa...

Nå er jeg rett og slett helt stum. Her setter jeg meg ned for å lese en random blogg. Plutselig dukker "Arne Gravir" opp. "Kontordama på Presterød" og "Andreas Bjarøy". Jeg syns det hele er funnyshit så jeg skummer meg igjennom, men bestemmer meg etterhvert for å lese alt du har postet hittil. Så leser jeg at du er den nye kontordamen! Jeg priste meg lykkelig da jeg så deg for første gang. Du var en ung herremann med skjegg, iført en svart, fin tskjorte. Skjegg hadde du og. Ikke for mye, ikke for lite. Så må jeg få nevne de utrolige brillene dine. De er så stilige! Nå skal jeg gå ut på kjøkkenet, lage meg en kopp te og be litt for at du ikke kommer til å dra fra Melsom på en god stund. Jeg tror ikke på Gud, men akkurat nå syns jeg at jeg kan late litt som om jeg gjør det :)