onsdag 5. mars 2008

Mein Erstes Gedicht

-
Skal jeg skrive ett til?

Jeg har skrevet dagens innlegg alt!
Kan man skrive flere innlegg på en dag?
Det ville være som å drysse et sår med salt.
Eller å klippe neglene med sag.
Neinei.

Jeg kan alltids lese en bok eller to.
På biblioteket har de mye tøft.
Ellers kan jeg gå inn på vg.no.
Æsj. Det er ikke mye som rimer på tøft.
Njanja.

Jeg tror jeg skriver ett til.
Ett til innlegg altså.
Å klippe neglene med sag er ikke noe jeg vil.
Og at det kan sammenlignes vil jeg ikke påstå.
Kanskjekanskje.

Dette diktet er jo et innlegg i seg selv.
Å publisere det funka jo greit.
De fleste er jo glade for det, vel?
Ich bin, du bist, wir sind, ihr seid.
Ja, klar!

-------------------------------------------------
Det er jo litt skummelt å skrive dikt, for det blir ofte et blendende barneskole-preg hengende over det. Å skrive et halvseriøst dikt med den typiske oppbygningen og rim har jeg aldri gjort av egen vilje før, og det eneste jeg ble veldig fornøyd med var siste vers. Men det er jo gøy, og noe må jeg jo gjøre.

Ingen kommentarer: