mandag 10. mars 2008

Hiv Schmiv Bliv Gliv Pliv Shgliv

På biblioteket er det et speil.
På det står det "Omtrent slik ser en HIV-positiv ut".
Hvis jeg speiler meg i det, tenker jeg alltid: "Ser jeg virkelig så syk og svak ut? ... og korttenkt?"

Man skal egentlig ikke tolke det den veien. Meningen er jo at man skal tenke: "Oi, ser HIV-positive så friske, raske og vanlige ut?"
Men jeg gjør ikke det ass. Å sammenligne meg selv med en så syk person, en person med en sykdom som jeg og mange, mange andre forbinder med narkomani, usikker sex, og manglende moral, er ikke det samme som å forbindes med en person med kreft ass. Jeg må innrømme at jeg ikke er full av omsorg og kjærlighet til noen grupper mennesker, og narkomane og horekunder er noen av mange som havner langt nede i den gruppen, der de har vært veldig lenge.
Nå veit ikke jeg veldig mye om HIV, og jeg tar ofte raske, ugjennomtenkte beslutninger når det er snakk om å ikke like en bestemt gruppe mennesker, men jeg vil egentlig klandre folk med HIV i den vestlige verden for at de selv fikk det. Stort sett.

Hvis du koser deg med folk i hele byen som om de var dyna og tannbørsten din, er det helt greit, men da gidder ikke jeg å felle en tåre når du får HIV, altså.
Men hvis du derimot blir født med HIV eller blir voldtatt så du får det, så skal jeg felle både det ene og det andre for deg.

WoW-HIV
I World of Warcraft er det en sykdom som ligner mye på HIV. Den er i Stratholme, der det kun bor to grupper folk: Døde, og religiøse ekstremister som er glade i å leke med folk som om de var dyna og tannbørsten sin. Døde folk har gjerne HIV, og de sistnevnte har selvfølgelig også gjerne HIV.

Jeg var der med krigeren min på level 70. Han kløyva et levende lik i to med øksa si, uten tanke på at det stinkende blodet ville sprute til alle kanter. Det var da han ble smitta. Viruset fjerna all HP-regenerasjon, og man tapte 300 liv hvert 10. sekund. Han hadde da totalt 10 000 liv. Han døde. Sakte. Vi hadde ingen prest, shaman, druid eller paladin, så døden hans var uunngåelig. Han måtte kle av seg fort, så det ikke skulle ødelegge rustningen også. Så farlig er HIV. Blodet til HIV-positive blir ganske likt blodet til romvesnene i Alien-filmene, tror jeg. Det er derfor de ikke er i militæret, HIV-positive altså. De ødelegger stridsvognene. Særlig damene.

Så ikke kom til meg og si at jeg ikke veit hvordan HIV-smitta har det! Daniel var vitne til det hele, og kunne bare se på at jeg døde. Det var sikkert verst for han. Men han var allerede død.

Det er HIV ass.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, ubetalelig!

Det er forresten årets dummeste kompliment: "dette er så morsomt at det minner meg om de stundene i livet som Disney lærer oss at ikke kan kjøpes for penger".