onsdag 12. mars 2008

Squirtle

Til morgenen i dag sykla jeg til byen, som vanlig.

Jeg hadde svært dårlig tid, som vanlig.

Men jeg hadde det bra, der jeg sykla og smilte vennlig til alle jeg pass.. nei, jeg gjorde ikke det.

Men jeg hadde det bra. Som vanlig, faktisk.

Under togbroa ved sykehusbakken skvatt jeg plutselig.
Det viste seg at jeg var klissvåt.
En stor børstraktor hadde sust forbi meg og gjennom vannpytten* som lurket rett ved siden av der jeg sykla.
Heldigvis var det et par vitner til det, som fikk underholdning og utbytte av hendelsen.
Det var den største spruten en syklist noen gang har fått på seg.
Kanskje.
Eller..
Det var mye vann altså.
Det var veldig mye.

Da det slo meg hva som hadde hendt, tenkte jeg: "Åh, dette må jeg skrive på bloggen min!"
Jeg ble overraskende lite irritert, faktisk.
For det var ganske komisk.
Jeg dusja ikke til morgenen i dag, så det passa jo ganske greit.

Mange hadde nok beskrevet morgenen min som en skikkelig drittmorgen. Jeg rakk ikke bussen min heller, nemlig. Jeg bomma med 15 sekunder! Ganske komisk det også.
Jeg er Thomas, ikke Mange.
Jeg vil si at morgenen min, den 12. mars 2008, har følgende egenskaper:
- Tøff
- Ikke kjedelig
- Minneverdig
- Uforutsigbar
- Komisk

Det høres slettes ikke ut som en drittmorgen. Det høres mer ut som en morgen der man blir servert pannekaker med morsomme motiver til frokost, i stedet for brød. Jeg fikk ikke det, men jeg fikk vann på meg.





Dette er et bilde av det jeg ble overfalt av.
Det er ikke tilfeldig at jeg blir overfalt av noe
så blått når en SUV kjører forbi meg.





* Det var så mye vann i den vanndammen at Galdhøpiggen i dag er 2471 m.o.h.

3 kommentarer:

Marit sa...

Jeg tror faktisk du kan anmelde eller lignende for å bli sprutet ned så kraftig som det virker som du ble sprutet ned. Om du tok nummeret på børstraktoren da

Thomas sa...

Ja, men jeg hadde ikke mulighet til det, å se skiltet altså. Eller.. Jeg hadde kanskje det hvis jeg hadde prøvd veldig hardt.

Men det skada meg ikke, så det går jo greit. Å anmelde noen bare for et lite uhell som det er jo ganske slemt.

Det slo meg, nemlig: Kanskje jeg også plasker på folk når jeg kjører uten å være klar over det?

Anonym sa...

Kult...