onsdag 5. mars 2008

Jeg er kontordame

Jeg er kontordame.
Altså har jeg tilgang til en datamaskin i arbeidstida.
Noe som egner seg godt er å skrive internettlogger.
Å spille spill på 123spill.no ser nemlig så sløvt ut.
"Gjør noe arbeid 'a! Du er sivilarbeider, ikke sivil123spillspiller!" sier de bare.

skriver jeg jo.
Ingen spør hva jeg skriver.
Noe som også er kjekt med å ha data i arbeidstida er å være på bash.org.
Det ser så ordentlig ut for overordnede som bare passerer.
Masse tekst organisert i fine bolker.*
Man skulle tro det var bibliotek-relatert.
Men neida. Det er jo bare tull.

"Ah, det ser bibliotek-relatert ut."

"Neida, ta det med ro. Det er bare tull, og veldig vulgært," svarer jeg bare.

fikk jeg en idé!
Å skrive innlegget i Word først!
Da ser det skikkelig ut, som noe en skikket person som meg kan gjøre mens jeg er på jobb.

"Ah. Han skriver en søknad."

"Ja, jeg skal få meg en ny do," svarer jeg bare.

"Fra Porsgrunn."

"Så fin."

"Takk."

så jeg noe kult.
Under "mest brukte programmer" finner jeg kortspillet "Hjerter".
De andre kontordamene spiller mye Hjerter.
Tøft.
"Du, du spiller vel ikke Hjerter på jobb?"

"Jeg er kontordame," svarer jeg bare.



*Vi vil ha bolk!

1 kommentar:

Griffus sa...

Jammen ikke dumt det der nei.