onsdag 16. juli 2008

Kjøss mæ'!



Hundrings spurte hva som er vår største drøm. Min største drøm er et kjempestort fjell. Det var enormt, rakk opp til Taket.

Neida.
Min største drøm er å bli så fornøyd at det blir naturlig å måle det i teralysår.
Da trenger jeg følgende ingredienser.
- Jeg vil helst få spilt trommer titt og stadig, både sammen og alene.
- Jeg foretrekker å spille Magic med gjevne mellomrom.
- Jeg er nødt til å få meg litt mosjon i ny og ne.
- Jeg setter pris på et kult dataspill, en gripende bok og en politisk ukorrekt og ganske enkelt diskriminerende vits i tide og utide.
- Også liker jeg jo å sosialisere, men det er et biprodukt av de andre aktivitetene.

Alt det nevnte fornøyer meg bare ikke. Jeg klarer meg egentlig ikke like godt uten.

Jeg hadde selvfølgelig satt pris på å kunne fortsette med alle aktivitetene til jeg blir ti over halv død, men da er det én faktor som spiller en viktig rolle:

Hva ville jeg vel ikke ha bytta ut mot verdens flotteste kjæreste?*

Det er jo det alt dreier seg om.

Det er alfa-omega, det er derfor vi spiser, det er derfor vi ikke dør av alderdom før puberteten, det er derfor hjertet pumper, det er derfor hjernen knirker, det er derfor vi tjener til livets opphold - ikke bare vårt liv, men alles**, sånn at andre også kan få seg en flott kjæreste. Det er som i "Knocked Up;" når helten får seg kjæreste og barn, blir alle kameratene hans like glade som hvis de selv hadde fått sine egne. For vi er jo kommunister.


Link veit dette. Den eneste grunnen til at han banker opp Ganondorf er for å tøffe seg for Zelda.

Super Mario veit også dette. Han banker bare opp Bowser for å vise seg for Peach, hans hjertes søteste fersken.

Ganondorf og Bowser veit også dette. Det er derfor de lar seg banke opp. Ganon hadde jo ikke hatt en diger, sårbar hale hvis han ikke ville det.

Frodo veit også dette. Han tar bare med seg ringen for å tøffe seg for Sam - og omvendt. Grrr.

Noe jeg også ønsker ut av livet er å være en lykkekatalysator. Det er ganske enkelt, og jeg er sikker på at jeg har spilt rollen flere ganger allerede.
Men det holder ikke.
Det holder ikke hånda mi.
Det holder ikke motet mitt oppe hvis jeg får kreft.
Hadde jeg vært en Giftekniv hadde jeg dryppet litt på meg selv også.
Det er jeg sikker på at Kirsten gjør.
Hun er korrupt, ass.
Fysjom.

* Alt utenom de politisk ukorrekte og diskriminerende vitsene, for det er der jeg finner meg selv. Problemet er at det er så stygt at det nesten ikke kan deles med en kjæreste.
** Bortsett fra Bowsers, Ganondorfs, the Jokers, den Grønne Gnoms, Team Rockets, Draculas, Darth Vader & alle Sithers, Saruman & Saurons, Oddjob & Ernst Stavro Blofelds, Medusas, Magickas, Voldemorts, Yawgmoth & Volraths, Sephiroths, Freddy Krueger & Jason Voorhees', Gerd Liv Vallas, Venoms, Warios, Liquid Snakes, Shadow the Hedgehogs, Baals, Dr. Dooms, Magnetos, Megatrons, Scars, Lokes, Jaffars og Illidans, for de er slemme.***
*** Hvis du veit hvem alle de jeg nevnte er, så skal jeg kysse deg og bake deg en kake. Her er det kjønnsforbehold, vel å merke.
**** Jeg beklager det diskriminerende uttrykket "Piece of Ass," men det passa jo utrolig godt i sammenhengen! Jeg må nesten le selv. Nesten.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hm... Hvor var det det stod tre stjernegreier? Er det bare meg som ikke ser dem? For hvis det var etter oppramsingen om oppbanking i spill- og filmverdenen, så vet jeg hvem alle er. ^^,

Tobias sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Tobias sa...

Oh, de eneste jeg ikke viste om var Yawgmoth & Volraths. Plasserer alle de andre. Lett.

Det kvalifiserer kanskje til en Maryland cookie.

Julia. Eller bare Aurora, sånn på kjedelige dager. sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Julia. Eller bare Aurora, sånn på kjedelige dager. sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Nei, jeg gjorde visst ikke det allikevel. Følte meg teit da jeg så hvor de tre stjernene stod. ^^,

Men men. Jeg skylder på at jeg har sykemelding.

Julia. Eller bare Aurora, sånn på kjedelige dager. sa...

Nå, gramatikk vil jeg si at ligger nært matematikk. Det handler om mønstre. Men hva vet vel jeg. Det er sant at de fleste Narsisser er menn og Gullmunner er kvinner eller feminime menn, veldig sant. Men jeg kjenner noen kvinner med denne type overlegenhet også, og det må sies at jeg trekkes mot dem med. Av misunnelse, kanskje. Eller av fascinasjon. Dessuten vil jeg våge å si at akademikere er av den rasjonelle og rettslig arrogante typen, om enn på en annen måte.

Jeg kjenner igjen navn fra SuperMario, Zelda, Batman, pokemon, star wars, Lotr, LO, transformers, norrøn og gresk mytologi, løvenes konge og disneys alladin her. men, jeg er playstationfersking og gjestenitendoer og egentlig ikke dataspiller i det hele tatt, så å unnskyld alle feil. Men jeg liker kake da, veldig godt. Så jeg kan godt få en for godt forsøk. Nå glemte jeg masse store bokstaver. Slitsomt, det der.

Nå skal jeg se The dark knight. Glede.

Anonym sa...

Forresten, jeg dreit meg ikke såå ut. Marius, min bedre halvdel, kan alle. Så, ha! ;)