mandag 14. april 2008

Norsk og neandertalsk

Jeg vil beskrive norsk språk med et dikt.*

Cabdurie Creem Egg
Faen
Cadburi Cream Egg
Faen
Cadboori Creame Egg
Faen
Cadburie Kreem Egg
Faen
Caddburee Criim Egg
Faen
Cadbury Creme Egg
Yes!

* Merk dere at jeg egentlig er lite glad i å banne, av grunnene: Det er stygt og neandertalsk.
Dette er et utdrag fra en dagligdags, neandertalsk samtale:

- Hei, din @£#%&! Jeg er så £$@"#¤ sulten! Få den feite, @£&%¤# rævva di hit!
- Jada, for €$££@! Jeg kommer!
- Og ta med deg en flux capacitor mens du er oppe og går. Jeg trenger den til tyngdeakselleratoren min. Det er noe galt med hyperdriven under det optiske ergonometerhåndtaket.
- Ok.

Ved å banne oppfører man seg som sånne folk - uintelligente, vulgære vesner. Sånt klarer jeg meg uten.
Også sier de "ergonometer". For noen idioter. Det heter "ergometer".

Ingen kommentarer: