onsdag 4. juni 2008

Dommedag i beskyttelsesdrakt

Jeg har det bra alene.
Jeg er med meg selv.
Jeg liker meg; jeg ler av de samme tinga, og det er alltid jevnt å løpe om kapp alene.
På mandag bada jeg helt alene for andre gang i hele mitt liv. Første gang var forrige uke.
Da jeg bada var jeg mindre alene enn jeg hadde regna med.
Det var jo litt digg - alene.

Noen er jo alene hele livet. Da er man alene, da.
Da er det ikke så gøy å bade alene lenger.

Det er ålreit å spise alene, for da kan man slurpe i seg maten.
Men bare når man er vant til å ikke være alene, da.

Hvis man alltid er alene har man jo gjester hvis man inviterer seg selv
- og da kan man ikke slurpe.
Da må man ha slips.

Å være alene er jo relativt

dumt.


Men man kan gjøre alt alene; man er jo enig hele tida.
- Blir du med på å ta en joggetur?
- Ja.
- Tenkte meg det.


Alene er man alltid like pen.
- Du ser like bra ut som alle andre her.
- Takk.


Alene er man aldri for mange.
- Er det plass til meg på mopeden?
- Det er ikke noe problem. Jeg sitter allerede på.

Alene er det aldri flaut å prompe.
- Prrrhft.

Det er jo ikke så galt når alt kommer til stykket.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fy flate. Nå har du virkelig satt hu på plass, Thomas! Takker for støtten, og godt å se deg skrive litt selv også...

Anonym sa...

Å være alene er digg. Så lenge det ikke er for lenge.

Og, man er enig med seg selv så lenge man ikke er schizofren.

Kan ikke si annet enn at jeg virkelig nyter å lese det du skriver. Du ordlegger deg så bra!

Anonym sa...

Haha! Liker å være alene jeg ;D Takk for kommentaren forresten. Satte virkelig pris på den!

Anonym sa...

Jeg visste ikke, men nå vet jeg.

Og for øvrig hadde du rett med antz-kommentaren, men jeg prøvde å se om jeg kunne lure dem!

Så til temaet gjenbruk med ordutskiftninger. Så du tok røykekommentaren på Hundrings' blogg og brukte den mot tannkremspytting. Dagens innlegg er inspirert av teknikken din.