søndag 17. august 2008

Biler er ikke leketøy


I går så jeg noe utrolig tøft på veien hjem fra jobben.

Jeg sykla langs veien og passa mine egne saker, og plutselig fikk jeg øye på noe magisk i øyekroken:

Parkert ved Ekstra Leker på Kilen, stod en marineblå Mazda RX8. Jeg bare måtte få meg et bilde av den.

Det må være den feteste Mazda'n man får, og det gjorde det ikke værre at den hadde verdens kuleste farge for biler.

Like etter at jeg hadde tatt bildet, skjedde det noe enda tøffere enn det å se en Mazda RX8. Jeg ble litt redd med en gang det skjedde, for det så jo ut som at bilen ble ødelagt, men jeg skjønte etterhvert at det ikke var tilfelle.

Jeg tok et bilde.

Du kan tenke deg at jeg ble redd.
"Har jeg ødelagt den? Men jeg stod jo bare her!"

Straks skjønte jeg at den slettes ikke var ødelagt. Den må være verdens minst ødelagte bil.

Før jeg rakk å la hele livet mitt passere i revy, stirret jeg rett inn i kameraet på en av Optimus Primes verste fiender. Dette er et syn de fleste Autoboter bare ser en gang, og heldigvis er jeg ingen av dem. Jeg forklarte ganske enkelt at han hadde kommet til feil planet, og ba han pent dra tilbake til Cybertron eller hvor han vil.
Han introduserte seg selv som Shockblast, og vi koste oss på brygga etterpå. Selv om jeg ikke er så glad i blyfri 95.


Jeg nevnte jo at jeg skulle skrive om innkjøpet mitt fra Barcelona.
Jeg kjøpte altså en ny Transformer - fra Alternator-serien.
Det er den sweeteste serien, nemlig. Det er Rolls Roycen innenfor Transformere.
De har alle ledd man kunne ønske seg, deriblant to (!) i hendende. De har detaljert interiør, dører, pansre og bagasjerom som kan åpnes og de er alle en bil fra virkeligheten - som er perfekt gjenskapt. (Shockblast har til og med justerbare seter)
De er, med andre ord, ikke leketøy.

Jeg har haugevis med Transformere, men bare to Alternatorer. Jeg har mange andre kjempetøffe, vel å merke - og det er godt, for det tar tid å transformere Alternatorer.

Den andre Altornatoren er en Ford Mustang. Han heter Wheeljack og er svinetøff.
Jeg gadd ikke å transformere den, men her er noen bilder. Raaaawr.

Legg merke til hingsten på grillen, selv om den ikke er i fokus. Fantastisk.





Fy flate, så tøft.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Jeg sykla langs veien og passa mine egne saker, og plutselig fikk jeg øye på noe magisk i øyekroken"

Nå var jeg nesten sikker på at det var meg du så!

Jeg steg ut av bussen oppe ved Meny Råel.

Julia. Eller bare Aurora, sånn på kjedelige dager. sa...

Jeg synger på transformers sangen, men du hører meg ei. og jeg som trodde jeg var kul fordi jeg har den lille Prinsen i porselen og en Jack Skellington kosebamse. Jeg må visst oppgradere meg selv når det kommer til å bruke penger på irrasjonelle og fantastiske ting.

Julia. Eller bare Aurora, sånn på kjedelige dager. sa...

transformerssangen* Riktig? Faen. Noen ganger takler jeg ikke spørsmålet om ordskille eller ikke ordskille..

Julia. Eller bare Aurora, sånn på kjedelige dager. sa...

Må innrømme jeg sitter og gleder meg til å få en kommentar fra deg (og dett er ikke bare fordi jeg er en dårlig blogger og dermed får få kommentarer!)
Et sant friskt pust i tilværelsen.